اساسنامه

images-stories-vezarate-behdasht-196x133
معاونت آموزشی و امور دانشجويی
دبيرخانه كميسيون انجمن‌های علمی گروه پزشكی
اساسنامــه انجمـن علمی هیپنوتیزم بالینی ایــران

فصل اول ـ كلیات

ماده ۱ـ به استناد مصوبه دویست‌وشصت‌ودومین جلسه مورخ ۱۳۷۰/۸/۷ شورای عالی انقلاب فرهنگی و آیین‌نامه مربوطه و تصویب کمیسیون موضوع ماده ۴ مصوبه فوق که من بعد به اختصار "کمیسیون" نامیده می شود انجمن علمی هیپنوتیزم ‌بالینی بر اساس مواد آتی تشكیل می‌گردد كه در سطور بعد به اختصار "انجمن" نامیده می‌شود.

ماده ۲ـ انجمن صرفاً در زمینه‌های علمی، تحقیقاتی، تخصصی و فنی مربوطه فعالیت می‌نماید و اعضای آن به نام انجمن حق فعالیت سیاسی یا وابستگی به احزاب سیاسی را ندارند.

ماده ۳ـ انجمن غیرانتفاعی بوده و از تاریخ تصویب كمیسیون و ثبت در اداره ثبت شركت‌ها دارای شخصیت حقوقی است و رئیس هیات‌مدیره آن نماینده قانونی انجمن می‌باشد.

ماده ۴ـ مركز انجمن در شهر: تهران آدرس : خیابان ملاصدرا – خیابان شیخ‌بهایی شمالی – خیابان خلیلی‌شهانقی‌ – پلاك ۱۲ است و شعب آن می‌تواند در هر منطقه از كشور تشكیل شود، در ضمن روند تشكیل شعب انجمن طبق مصوبه و با نظر هیات‌مدیره انجمن مركزی و تحت نظارت آنها خواهد بود.

ماده ۵ـ انجمن دارای تابعیت ایرانی است.

ماده ۶ـ انجمن از تاریخ تصویب این اساسنامه برای مدت نامحدود تشكیل می‌شود و ملزم به رعایت قوانین و مقررات جمهوری‌اسلامی ایران است.

فصل دوم ـ شرح وظایف و اهداف

ماده ۷ـ به منظور نیل به اهداف مذكور در ماده ۲ اساسنامه انجمن، اقدامات و فعالیت‌های زیر را به عمل خواهد آورد.

۱ـ۷ـ ایجاد ارتباط علمی، فنی، تحقیقاتی، آموزشی و تبادل‌نظر بین محققان ، متخصصان و سایر كارشناسانی كه به نحوی در شاخه‌های گوناگون رشته مرتبط با انجمن فعالیت دارند.

۲ـ۷ـ همكاری با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی و دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی و پژوهشی و نیز سایر سازمان‌هایی كه به نحوی با فعالیت‌های انجمن مرتبط هستند در برنامه‌ریزی امور آموزشی، پژوهشی،‌ بهداشتی و درمانی

۳ـ۷ـ تعامل و همکاری با مراجع ذیصلاح در زمینه بازنگری و ارزشیابی برنامه‌های آموزشی و بهداشتی‌درمانی، موسسات آموزشی و سطح علمی دانش‌آموختگان مقاطع مختلف علوم پزشکی

۴ـ۷ـ ارائه خدمات آموزشی، علمی، فنی و پژوهشی بر اساس ضوابط مربوطه

۵ــ۷ـ ترغیب و تشویق دانشمندان،‌ پژوهشگران و دانشجویان در پیشبرد فعالیت‌های علمی ، پژوهشی و آموزشی، بهداشتی‌ و درمانی

۶ـ۷ـ تهیه و تدوین و انتشار نشریات علمی، آموزشی

۷ـ۷ـ برگزاری گردهمایی‌های آموزشی و پژوهشی ، آموزش مداوم در سطوح ملی و بین‌المللی با رعایت قوانین و مقررات جاری كشور

۸ـ۷ـ فراهم كردن زمینه مناسب جهت انجام پژوهش‌های علمی مرتبط با رشته مربوطه بخصوص از طریق تشویق و ترغیب متخصصین جوان

۹ـ۷ـ مشاركت در تشكیل شورای انجمن‌های علمی گروه پزشكی ایران و برنامه‌ریزی امور مرتبط با آن

۱۰ـ۷ـ جلب حمایت نهادهای بین‌المللی برای انجام فعالیت‌های علمی ، پژوهشی در عرصه ملی و در چارچوب ضوابط جاری كشور

فصل سوم ـ عضویت

ماده ۸ـ عضویت در انجمن به طرق زیر می‌‌باشد:

۱ـ۸ـ عضویت پیوسته : هیات موسس انجمن و كلیه افرادی كه حداقل دارای درجه دكترا در یكی از رشته‌های پزشكی یا دندانپزشكی باشند و نیز فارغ التحصیلان روانشناسی بالینی با حداقل درجه كارشناسی ارشد می‌توانند طبق ضوابط مذكور در این اساسنامه به عضویت انجمن درآیند.

۲ـ۸ـ عضویت وابسته : افرادی كه حائز شرایط زیر باشند می‌توانند به عضویت انجمن درآیند:
كلیه كسانی كه حداقل دارای درجه كارشناسی در یكی از رشته‌های گروه پزشكی یا روانشناسی باشند. می‌توانند به عضویت وابسته انجمن درآیند.

۳ـ۸ـ عضویت افتخاری: شخصیت‌های ایرانی و خارجی كه مقام علمی، فرهنگی و اجتماعی آنان حائز اهمیت خاص باشد و یا در پیشبرد اهداف انجمن كمك‌های موثر و ارزنده‌ای نموده باشند می‌توانند به عضویت افتخاری پذیرفتـه شوند.

تبصره ۱ـ اعضای وابسته می‌توانند با احراز شرایط و تصویب هیات‌مدیره به عضویت پیوسته برگزیده شوند.

تبصره ۲ـ اعضای پیوسته انجمن بایستی شرایط هیات‌ موسس و هیات‌مدیره مذكور در ماده ۷ آیین‌نامه نحوه تشكیل و شرح وظایف كمیسیون را دارا باشند.

ماده ۹ـ هر یك از اعضای انجمن سالانه مبلغی را كه میزان آن توسط هیات‌مدیره تعیین و به تصویب مجمع عمومی خواهد رسید به عنوان حق عضویت پرداخت خواهد كرد.

تبصره ۱ـ پرداخت حق عضویت هیچگونه حق و ادعایی را نسبت به دارایی انجمن برای عضو ایجاد نخواهد كرد.

تبصره ۲ـ ملاك تع داد اعضای پیوسته هر انجمن تعداد ثبت‌نام‌شدگان همان سال خواهد بود و لذا افرادی مجاز به شركت در انتخابات هیات‌مدیره هستند كه حق عضویت مصوب همان سال را پرداخت نموده و برگ شركت در جلسه مجمع عمومی و انتخابات را دریافت كرده باشند.

ماده ۱۰ـ عضویت در انجمن در یكی از موارد زیر خاتمه می‌‌یابد:

۱ـ۱۰ـ استعفای كتبی عضو

۲ـ۱۰ـ عدم پرداخت حق عضویت سالانه در مهلتی كه هیات‌مدیره تعیین می‌نماید.

۳ـ۱۰ـ زوال یكی از شرایط عضویت و نیز محكومیت قطعی در هیات‌های بدوی و عالی انتظامی سازمان نظام‌پزشكی به محرومیت موقت یا دائم از اشتغال به حرف پزشكی است.

تبصره ۱ـ مدت تعلیق عضویت معادل مدت محرومیت از اشتغال به حرف پزشكی است.

تبصره ۲ـ تصمیم نهایی راجع به عدم پذیرش و نیز خاتمه عضویت پس از اطلاع و تائید هیات نظارت بر عملكرد انجمن بر اساس موضوع بند ۷ ماده ۳ آیین‌نامه نحوه تشكیل و شرح وظایف کمیسیون، با هیات‌مدیره خواهدبود.

فصل چهارم ـ اركان انجمن

ماده ۱۱ـ انجمن دارای اركان زیر است :

۱ـ۱۱ـ مجمع عمومی

۲ـ۱۱ـ هیات‌مدیره

۳ـ۱۱ـ بازرس

الف ـ مجمع عمومی

ماده ۱۲ـ مجمع عمومی از گردهمایی اعضای پیوسته انجمن به دو صورت زیر تشكیل می‌گردد:

۱ـ۱۲ـ مجمع عمومی عادی كه هر سال یك‌بار تشكیل می‌شود و به امور جاری انجمن رسیدگی می‌كند و نیز می‌تواند از جهت نوبت و حسب ضرورت زودتر تشكیل گردد.

۲ـ۱۲ـ مجمع عمومی فوق‌العاده كه در مواقع ضروری برای انجام اصلاحات لازم در اساسنامه و یا اتخاذ تصمیم درخصوص انحلال انجمن تشكیل می‌شود و نتیجه تصمیمات آن درخصوص اصلاح و تغییر اساسنامه پس از تصویب كمیسیون قابل اجـرا خواهد بود. مجامع عمومی فوق‌العاده به دعوت هیات‌مدیره یا بازرس یا یك‌پنجم از اعضای پیوسته تشكیل می‌گردد.

۳-۱۲- اولین جلسه مجمع عمومی عادی با درخواست هیات‌موسس ، پس از موافقت اولیه انجمن از کمیسیون و حداکثر ظرف شش ماه با درج آگهی در یکی از روزنامه‌های کثیرالانتشار تشکیل خواهد شد.

تبصره ۱ـ جلسات مجمع عمومی عادی و فوق‌العاده هر یك با حضور حداقل نصف به‌علاوه یك اعضای پیوسته رسمیت می‌یابد و در مجامع عمومی فوق‌العاده تصمیمات با دوسوم آرا خواهد بود.

تبصره ۲ـ چنانچه حدنصاب لازم برای تشكیل جلسات مجمع عمومی عادی و فوق‌العاده بدست نیامد به فاصله یك‌ماه از تاریخ جلسه اولیه نسبت به دعوت مجدد به همان نحو با ذكر نتیجه دعوت قبلی اقدام می‌شود در اینصورت مجمع با هر تعداد از اعضای حاضر تشكیل خواهد شد.

ماده ۱۳ـ وظایف مجمع عمومی عادی به شرح زیر می‌باشد:

۱ـ۱۳ـ ‌استماع گزارش هیات‌مدیره و بازرس و رسیدگی و اتخاذ تصمیم نسبت به گزارش فعالیت‌های سالانه انجمن

۲ـ۱۳ـ اتخاذ تصمیم نسبت به ترازنامه و بودجه انجمن و میزان حق عضویت

۳ـ۱۳ـ انتخاب و یا عزل اعضای هیات‌مدیره

۴ـ۱۳ـ انتخاب یك نفر از اعضا به عنوان بازرس اصلی و یك نفر علی‌البدل

۵ـ۱۳ـ تصویب كلیه آیین‌نامه‌ها و ضوابط اجرایی موردلزوم برای پیشبرد امور انجمن به پیشنهاد هیات‌مدیره

۶ـ۱۳ـ تعیین روزنامه كثیرالانتشار برای انتشار آگهی‌های انجمن

تبصره ـ در كلیه جلسات مجامع عمومی نماینده مذكور در تبصره ۱ ماده ۱۰ آیین‌نامه نحوه تشكیل و شرح وظایف كمیسیون جهت حضور در جلسه دعوت خواهد شد. در صورت عدم حضور نماینده كمیسیون جلسه رسمیت نخواهد یافت.

ب ـ هیات‌مدیره

ماده ۱۴ـ اعضای هیا‌ت‌مدیره مركب از (۷) نفر است و (۲) نفر به عنوان عضو علی‌البدل انتخاب می‌شوند. اعضای مذكور در جلسه مجمع عمومی عادی هر ۳ سال یك بار با رای مخفی از میان اعضای پیوسته انجمن انتخاب خواهند شد و عضویت در هیات‌مدیره افتخاری است.

تبصره ۱ـ افزایش تعداد هیات‌مدیره با پیشنهاد هیات‌مدیره و تصویب مجمع عمومی و تائید نهایی كمیسیون خواهد بود.

تبصره ۲- جلسات هیات‌مدیره حداقل هر یك ماه یك بار تشكیل می‌شود و با حضور دوسوم اعضا رسمیت می‌یابد و تصمیمات با اكثریت آراء حاضرین خواهد بود.

ماده ۱۵ـ هیات‌مدیره در اولین جلسه یك نفر رئیس ، یك نفر نایب‌رئیس و یك نفر دبیر و یك نفر خزانه‌دار با رای كتبی اكثریت اعضای هیات‌مدیره انتخاب می‌نماید. در ضمن آیین‌نامه داخلی هر انجمن در جلسات هیات‌مدیره مشخص و به تصویب خواهد رسید.

تبصره ۱- رئیس انجمن و دبیر انجمن بیش از دو دوره متوالی نمی توانند به سمت یكی از این دو مسئولیت انتخاب شوند.

تبصره ۲ - رئیس هیات‌مدیره مسئول اداره امور جاری انجمن و مجری كلیه مصوبات هیات‌مدیره و نماینده قانونی و شخصیت حقوقی انجمن در نزد مراجع مختلف خواهد بود.

تبصره ۳ـ کلیه اوراق تعهدآور با امضای رئیس هیات‌مدیره و امضای خزانه‌دار و مهر انجمن و نامه‌های رسمی اداری با امضای رئیس هیات‌مدیره و در غیاب او نایب‌ رئیس خواهد بود.

تبصره ۴ـ چنانچه هریك از اعضای هیات‌مدیره ۳ جلسه متوالی و یا ۵ جلسه متناوب بدون دلیل موجه (به تشخیص هیات‌مدیره) در جلسات شركت ننماید مستعفی شناخته خواهد شد.

تبصره ۵ـ در صورت استعفا و بركناری و یا فوت هریك از اعضای هیات‌مدیره عضو علی‌البدل برای مابقی دوره عضویت به جانشینی وی تعیین خواهد شد.

ماده ۱۶ـ هیات‌مدیره موظف است ظرف حداكثر چهارماه پیش از پایان تصدی خود نسبت به فراخوانی مجمع عمومی و انتخاب هیات‌مدیره جدید با حضور نماینده كمیسیون اقدام و بلافاصله نتایج را همراه با صورتجلسه مجمع عمومی برای بررسی به کمیسیون ارسال نمایند.

تبصره ـ هیات‌مدیره قبلی تا تائید هیات‌مدیره جدید از سوی کمیسیون ، مسئولیت امور انجمن را برعهده خواهد داشت.

ماده ۱۷ـ وظایف و اختیارات هیات‌مدیره:

۱ـ۱۷ـ دعوت مجامع عمومی عادی و فوق‌العاده

۲ـ۱۷ـ اجرای تصمیمات متخذه در مجامع عمومی

۳ـ۱۷ـ تشكیل جلسات سخنرانی و گردهمایی‌های علمی، فنی و پژوهشی با رعایت قوانین و مقررات جاری كشور

۴ـ۱۷ـ تهیه ضوابط و مقررات و آیین‌نامه‌های اجرایی

۵ـ۱۷ـ تهیه گزارش سالانه فعالیت‌های انجمن برای ارائه به مجمع عمومی

۶ـ۱۷ـ تهیه ترازنامه و ارائه آن به مجمع عمومی

۷ـ۱۷ـ قبول هدایا و كمك‌های مالی برای انجمن

۸ـ۱۷ـ پیشنهاد اصلاحات و تغییرات در اساسنامه به مجامع عمومی

۹ـ۱۷ـ اداره امور انجمن در چارچوب مفاد اساسنامه

۱۰ـ۱۷ـ تشكیل كمیته‌های اجرایی و تخصصی مختلف و تعیین نوع فعالیت و نظارت بر آنها

۱۱ـ۱۷ـ انتخاب و معرفی نمایندگان انجمن به مجامع علمی داخلی و خارجی با رعایت قوانین و مقررات كشور

۱۲ـ۱۷ـ اقامه دعوی كلیه اشخاص حقیقی و حقوقی و دفاع از دعاوی كه علیه انجمن اقامه می‌شود در تمام مراجع و مراحل دادرسی با حق تعیین وكیل و توكیل غیر

۱۳ـ۱۷ـ اتخاذ تصمیم نسبت به عضویت انجمن در مجامع داخلی و خارجی با رعایت قوانین و مقررات جاری كشور

۱۴ـ۱۷ـ پیشنهاد انحلال انجمن به مجمع عمومی فوق‌العاده

ج ـ بازرس

ماده ۱۸ـ انجمن دارای یک نفر بازرس اصلی و (۱ یا ۲ نفر) بازرس علی‌البدل خواهد بود كه هر ۳ سال یك بار در جلسه مجمع عمومی عادی با رای مخفی از میان اعضای پیوسته انتخاب خواهند شد.

ماده ۱۹ـ وظایف بازرس به شرح زیر است:

۱ـ۱۹ـ بررسی كلیه اسناد و مدارك مالی انجمن و تهیه گزارش برای ارائه به مجمع عمومی

۲ـ۱۹ـ بررسی گزارش سالانه هیات‌مدیره اعم از مالی و غیرمالی و تهیه گزارش از عملكرد انجمن و ارائه به مجمع عمومی

۳ـ۱۹ـ گزارش هرگونه تخلف هیات‌مدیره از مفاد اساسنامه به مجمع عمومی

۴ـ۱۹ـ دعوت از مجمع عمومی فوق‌العاده در موارد ضروری

ماده ۲۰ـ شركت بازرس در جلسات هیات‌مدیره بدون حق رای مجاز است و در هر زمان می‌تواند اسناد و دفاتر مالی انجمن را از هیات‌مدیره مطالبه و مورد بررسی قرار دهد.

ماده ۲۱ـ در پایان هر سال مالی ریاست هیات‌مدیره گزارش فعالیت‌های سالانه انجمن و ترازنامه مالی آن را حداقل ۴۵ روز قبل از تشكیل اولین جلسه مجمع عمومی سالانه برای تائید در اختیار بازرس قرار خواهد داد.

فصل پنجم ـ منابع مالی انجمن

ماده ۲۲ـ منابع مالی انجمن عبارتست از:

۱ـ۲۲ـ حق عضویت اعضا

۲ـ۲۲ـ از محل هدایا و كمك‌ها

۳ـ۲۲ـ درآمد حاصل از فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و فنی و انتشاراتی

۴ـ۲۲ـ حمایت‌های مالی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی

فصل ششم ـ موارد انحلال انجمن

ماده ۲۳ـ در صورت درخواست هیات‌مدیره یا بازرس و یا ۳/۱ اعضای پیوسته و تصویب مجمع عمومی فوق‌العاده به هر دلیل انجمن منحل می‌گردد.

ماده ۲۴ـ مجمع عمومی فوق‌العاده كه تصمیم به انحلال انجمن می‌گیرد در همان جلسه نسبت به انتخاب هیات‌ تسویه و تعیین مدت ماموریت آن اقدام خواهد كرد.

ماده ۲۵ـ هیات تسویه در جلسات سالیانه مجمع عمومی فوق‌العاده انجمن گزارش اقدامات خود را ارائه می‌نماید . ختم عملیات تسویه باید به تصویب مجمع عمومی فوق‌العاده برسد و در روزنامه رسمی و یكی از جراید كثیـرالانتشار آگهی شود و مراتب به کمیسیون اعلام گردد.

تبصره ـ باقیمانده دارایی‌های انجمن پس از وضع دیون و مخارج و تصویب هیات تسویه و نیز اطلاع کمیسیون به یكی از موسسات آموزشی‌تحقیقاتی كشور اهدا خواهد شد.

ماده ۲۶- این اساسنامه مشتمل بر ۶ فصل و ۲۶ ماده و ۱۸ تبصره در تاریخ ۲۲/۹/۸۴ به تصویب مجمع عمومی موسس رسید.

footerinfo3

بالا
ما از کوکی ها برای نمایش بهتر وب سایت بهره میگیریم . برای مشاهده درست این وب سایت لطفا استفاده از کوکی ها را تایید نمایید مشاهده جزئیات ...